IV. Kecske Kupa Matematika Csapatverseny

 

Az idén, május 21-én IV. alkalommal rendezték meg Kecskeméten a Kecske Kupa Csapatversenyt a Kodály Zoltán Ének - Zenei Iskolában. A versenyen 5-8. osztályos tanulók vehettek részt. A versenyen 4 fős csapatok indulhattak. A csapatok tagjai egy iskola azonos évfolyamra járó tanulói lehettek. Egy iskola egy évfolyamából több csapat is indulhatott. Nevezési díj nem volt.

A mi iskolánkból, a Kossuth Lajos Magyar – Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolából minden évfolyamról egy – egy csapat jelentkezett, illetve az ötödikesek két csapattal vettek részt a versenyen.

A versenyen a matematikai feladatokat négy témába sorolták (kecskeszámtan, kecskegebra, kecskemetria, kecskegyetem), témánként 8 feladatot lehetett megoldani. A témák egymást követő feladatai nehezedtek, ennek megfelelően a nagyobb sorszámú feladatokkal több pontot lehetett elérni. A feladatok pontértéke a következő oldalon és a feladatlapokon volt látható. Mindegyik feladat megoldása egy szám volt. A csapatoknak csak ezt a számot kellett megadni, a feladatok megoldását nem kellett indokolni.

A verseny kezdetén a csapatok a négy (különböző színű lapon lévő) téma első feladatait kapták meg. Amennyiben a csapat tagjai egy feladatot megoldottak, akkor azt be kellett mutatni a feladatlap színével megegyező színű asztalnál lévő zsűrinek. Itt először a csapat QR-kód azonosítóját kellett leolvastatni, majd a megoldást beíratni. Ha a feladat megoldása megegyezett a zsűrinél lévő megoldással, akkor a csapat megkapta a feladatra járó pontot, és utána a zsűri mellett lévő asztalnál megkapta ennek a témának a következő feladatát. (A feladatokat tehát az egyes témákon belül csak sorrendben lehetett megoldani.) Ha a bemutatott feladat megoldása nem volt azonos a zsűrinél lévő megoldással, akkor a csapat a megoldásra −1 pontot kapott. Ebben az esetben a csapat a feladatot újra megoldhatta vagy elpasszolhatta. Ha az újra megoldást választották, akkor nem kaphattak új feladatot. Tehát egy csapatnál mindig legfeljebb négy megoldásra váró feladat volt. Ha a passzolást választották, akkor erre a feladatra az addig szerzett negatív pontszámot kapták, és kérhették a téma következő feladatát. Egy feladatra legfeljebb hat választ lehetett adni, a hatodik rossz válasz után a csapat −6 pontot kapott, és megkapta a következő feladatot. A versenyen voltak olyan feladatok, amelyeknek nem a helyes megoldása volt a zsűrinél. Erre a csapatoknak kellett rájönni. Az ilyen feladatokat minél előbb célszerű volt elpasszolni, mert különben nagyon sokszor kaphatott a csapat –1 pontot. Feladatot passzolni csak az első megoldás bemutatása után lehetett.

A versenyt az iskola zárt udvarán, szabadtéren bonyolították le.

A nem kecskemétiek ebédet kaptak.

A versenyen résztvevő minden csapat az indulásért Kecske Tallért kapott. A legeredményesebb csapatok oklevél és Kecske Tallér díjazásban részesültek.

A Kecske Kupa Csapatverseny a Kecskeméti Matematikai Tehetségnap egyik programja.

Ezen a programon a táblákon elhelyezett különböző feladatok jó megoldásával a benevezett csapatok további Kecske Tallérokat szerezhettek. A rendezvény végén ezekkel és a versenyen szerzett Kecske Tallérokkal értékes nyereményekre lehetett licitálni.

A csapatok pontszáma a verseny során kivetítve folyamatosan megtekinthető volt. Így a verseny végén már tudtuk is a helyezéseket. Az öt csapat közül a 7. osztályos csapat, a mi csapatunk ért el legjobb helyezést, országos 2. helyen végeztünk. Csapattagok: Biró Ádám, Dormán Gerda, Nagy Sándor, Rácz Rikárdó. Nagyon örültünk és jól éreztük magunkat ezen a rendezvényen. Reméljük, hogy jövőre is lesz lehetőségünk részt venni ezen a versenyen. Az idén, aki jelentkezett, mindenki részt vehetett a versenyen. Nagyon sok csapat volt, így jövőre az országos döntő előtt lesz egy selejtező. Bízunk benne, hogy akkor is ott lehetünk Kecskeméten.

Köszönjük a KLIK Mezőtúri Tankerületének, hogy támogatta részvételünket a versenyen.

Képek: https://goo.gl/photos/dEUgeTAXZGTXH6526

Mezőtúr, 2016. május 25.

Biró Ádám Márk

7. osztályos tanuló